Cases

Beste bankmedewerker, wees voorbereid voor de toekomst.

De back offices van veel banken hebben het zwaar. Het gaat veelal om zeer ervaren mensen die op basis van specialistische kennis goed werk doen voor de bank en hun klanten. Deze mensen hebben de gewoonte ontwikkeld om te wachten op wat er gaat gebeuren. Zo ook bij de Back Office van Theodoor Gilissen Bankiers in Amsterdam. Een leuke club veertigers die onder de voelbare druk van het zwaard van Damocles, cynische opmerkingen maken over de organisatie, het management en de toekomst.

Met de training Klare Taal-Straight Talking zijn de mensen getraind om meer voor zichzelf op te komen. Om zichzelf te beschermen tegen de omgeving waar ze zelf uitkomen. Om zich te beschermen met Klare Taal zonder bot te worden naar elkaar. En om zich bewuster te worden van de mentale stemmingen waar ze zelf uit kunnen kiezen. Dat bleek voor veel mensen een perceptie waar ze wat aan hadden op dat moment. Het gaf een extra keuzemogelijkheid om naar de huidige situatie te kijken en was in die zin een ‘hart onder de riem’ van velen van hen.

RSS